Ik heb een klacht, vraag, opmerking of suggestie voor meervoorminder.nl. Wat moet ik doen?

Wens je onmiddellijk een oplossing of heb je een dringende vraag? Dan kan je ons het beste bereiken via telefoonnummer 085 016 0501. Dit nummer is op werkdagen bereikbaar tussen 9u en 18u. Ook kun je een e-mail sturen aan info@meervoorminder.nl. Onze medewerkers nemen dan binnen de 24 uur contact met je op (op werkdagen) en komen binnen 48 uur met een voorstel tot oplossing.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Je kunt met je klacht/geschil ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR) (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Kan ik nog artikelen bij een al bestaande bestelling toevoegen?

Ja, wanneer je een bestelling plaatst en achteraf nog één of meerdere artikelen aan je bestelling wil toevoegen. Dan kan dat wanneer je verzendadres ongewijzigd blijft. Je gaat gewoon weer naar de website, stop de gewenste artikelen in je winkelmandje en je rekent af. De bijgekochte artikelen worden dan automatisch bijgevoegd bij de bestelling die je al had.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Voor een artikel tot 10kg rekenen wij €7,95 per bestelling. Dit bedrag wordt gebruikt voor het samenstellen van je bestelling, het verpakkingsmateriaal en het leveren van je bestelling op een adres in Nederland.

Hoeveel bedragen de verzendkosten bij zwaardere artikelen?

Voor een artikel boven de 10kg rekenen wij €30,00 per bestelling. Dit bedrag wordt gebruikt voor het samenstellen van je bestelling, het verpakkingsmateriaal en het leveren van je bestelling op een adres in Nederland.

Kan ik besparen op verzendkosten wanneer ik meerdere bestellingen plaats?

Nee, wij berekenen de werkelijke verzend- en handlingskosten 1 op 1 door.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?

Elke keer wanneer er een update is over de levering van een bestelling, sturen we je een mailtje. Soms zijn wij hier afhankelijk van de informatie van de fabrikant, in het geval dat deze het product zelf verstuurd. Mocht je meer willen weten over de status van je bestelling, stuur dan een mailtje met het e-mail adres waarmee je de bestelling hebt geplaatst naar info@meervoorminder.nl.

Is het mogelijk om geleverde artikelen om te ruilen in een andere kleur of type?

Helaas.. we kunnen geen artikelen omruilen omdat we zelf geen voorraad hebben. Onze aanbiedingen zijn tijdelijk en we bestellen uitsluitend de artikelen die door onze klanten gekocht worden. Ook omruilen tussen geretourneerde artikelen van andere klanten is op dit moment niet mogelijk. Wellicht verandert dit in de toekomst.

Ik wil mijn persoonlijke gegevens of (e-mail) voorkeuren aanpassen. Hoe doe ik dat?

Bij meervoorminder heb je de keuze om wel of geen account aan te maken wanneer je een product bestelt. Dit account kun je eenvoudig wijzigen bij een volgende bestelling.

Ben je ingeschreven voor de e-mail nieuwsbrief, dan kun je onderaan die nieuwsbrief je gegevens wijzigen of jezelf uitschrijven.

Lukt dit niet? Stuur dan een mailtje met je wensen naar info@meervoorminder.nl, dan passen wij het voor je aan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het opnieuw instellen?

Je kan je wachtwoord eenvoudig opnieuw instellen door bij het afreken scherm aan te geven dat je jouw wachtwoord vergeten bent. Zodra je jouw e-mail adres invult en een nieuw wachtwoord aanvraagt ontvang je een door de computer gegenereerd wachtwoord. Deze kun je later aanpassen.

Over meervoorminder.nl

Meervoorminder maakt duurzame producten bereikbaar, door scherpe prijzen en informatie in de vorm van uitgebreide gebruikers reviews.
Meervoorminder is officieel dealer van Essent, hierdoor is het mogelijk om extra korting te krijgen als je klant van Essent wordt en bent.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden en Privacybeleid vinden?

Meervoorminder – Algemene Voorwaarden
Meervoorminder – Privacybeleid
Meervoorminder – Disclaimer
Hoe komt het dat de kortingen zo hoog zijn op meervoorminder.nl?

Wij hebben gekozen voor een ander verdienmodel dan de tradtitionele winkelier en ontvangen een vergoeding van Essent per transactie, zodat we aan het product zelf niet of minimaal hoeven te verdienen.

Waar kan ik de zoekfunctie vinden op de site?

Er is geen zoekfunctie beschikbaar op onze site, aangezien we geen vast aanbod hebben. Voortdurend bieden we nieuwe producten aan.

Hoe kan ik mijn factuur afdrukken?

De factuur wordt bij iedere bestelling per e-mail meegestuurd.

Is er garantie op de artikelen die ik koop op meervoorminder.nl?

Ja, de wettelijke garantie is van toepassing op alle artikelen van meervoorminder.nl. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De fabrieksgarantie loopt via meervoorminder.nl maar vaak gaat dit direct sneller met de fabrikant, aangezien zij de garantie aanbieden. Neem contact op via ons algemene e-mail adres: info@meervoorminder.nl als je vragen hebt over de garantie.

Wat moet ik doen wanneer een artikel defect of beschadigd is?

We raden je aan om een mailtje te sturen naar info@meervoorminder.nl. Onze medewerkers laten je dan weten hoe en naar welk adres je het best je artikel kan verzenden en of we het artikel kunnen herstellen of vervangen.

Als het defect is, of als de beschadiging duidelijk zichtbaar is, dan kun je een foto mailen naar info@meervoorminder.nl. Vergeet niet in deze e-mail je ordernummer en het probleem te vermelden.

Alles over verzendkosten

Wat zijn de verzendkosten?

Bij ons betaal je €7,95 verzendkosten voor een product tot 10kilo. Boven de 10kilo betaal je een hoger bedrag, namelijk €30,00 tenzij anders aangegeven.

Kan ik besparen op verzendkosten wanneer ik meerdere bestellingen plaats?

Uitsluitend wanneer de producten samen niet meer dan 10kilo wegen.

Moet ik opnieuw verzendkosten betalen wanneer ik nog een artikel wil toevoegen aan een bestaande bestelling?

Ja, wij berekenen alle werkelijke kosten zoals de verzendkosten 1 op 1 door.

Verzending van je bestelling

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Je ontvangt je bestelling meestal binnen twee weken na aankoop. De verwachte levertermijn staat meestal vermeld bij de omschrijving van elk artikel (onderaan de pagina) én in de bevestigingsmail van je bestelling.

Vanwaar de langere levertijden?

De artikelen die we aanbieden, hebben we zelf niet op voorraad, maar komen rechtstreeks van het merk zelf, om administratieve redenen verzamelen we onze bestellingen en sturen ze een keer per week door naar onze partners.

Door welke verzenddiensten kan ik mijn pakket laten bezorgen?

Verzendingen gaan meestel via PostNL bij grotere producten loopt dit vaak via de fabrikant of vervoerder van de fabrikant.

Wat gebeurt er indien ik afwezig ben wanneer mijn pakket geleverd wordt?

Wanneer je niet aanwezig bent, komt de bezorger de dag later opnieuw langs. Als je dan opnieuw niet aanwezig bent, laat de bezorger een bericht achter waarop vermeld staat dat je je pakket op het postkantoor mag ophalen. Daar blijft jouw pakket 3 weken liggen. Als je pakket binnen die termijn niet is afgehaald, wordt je pakket geretourneerd naar ons.

Voor grotere producten wordt een afleverafspraak met je gemaakt door de fabrikant of de betreffende vervoerder.

In welke landen levert meervoorminder.nl?

We leveren uitsluitend in Nederland.

Betalen

Zijn de bedragen inclusief of exclusief BTW?

Alle bedragen zijn inclusief 21% BTW.

Welke betaalopties kan ik gebruiken?

Je hebt een ruime keuze uit de volgende betaalmogelijkheden:

Via iDeal:
ABN AMRO
ASN Bank
Friesland Bank
ING
Knab
Rabobank
RegioBank
SNS Bank
Triodos Bank
Van Lanschot Bankiers
Via directe overschrijving
Betaling bij levering, hiervoor berekenen wij extra kosten van € 10,00
Hoe weet ik dat betalen bij meervoorminder.nl veilig is?

meervoorminder.nl gebruikt de meest geavanceerde beveiligingstechnieken voor het veilige verloop van je betaling. Alle communicatie gebeurt gecodeerd op basis van de SSL-encrytie (Secure Socket Layer) om een maximale beveiliging te garanderen. We werken samen met Mollie, marktleider in Europa op het gebied van online betalingen. Dit betekent dat meervoorminder.nl op geen enkel moment beschikt over je vertrouwelijke betalingsgegevens. We slaan je betalingsgegevens dus ook niet op.

Ik heb een vraag over een betaling, wat moet ik doen?

Wanneer je een vraag hebt betreffende een betaling, stel deze dan aan onze klantenservice via de Help- en Contactpagina. Onze medewerkers zullen je met plezier meteen verder helpen.

Artikelen retourneren

Kan ik mijn bestelling helemaal of gedeeltelijk retour sturen?

Ja, je kan tot 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling ons laten weten je artikel retour te willen sturen. Belangrijk: De verzendkosten voor het retourneren van het product zijn voor de consument. Wil je binnen 14 dagen gebruik maken van jouw recht op herroeping, dan kan je gebruikmaken van dit modelformulier voor herroeping.

Is het mogelijk om geleverde artikelen om te ruilen?

Helaas, we kunnen geen artikelen omruilen. Onze aanbiedingen zijn tijdelijk. We bestellen uitsluitend de artikelen die door onze klanten gekocht werden.

Wat moet ik doen wanneer ik artikelen wil retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

LET OP: De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Het standaard retouradres is:

Satema B.V.
Dorpsstraat 30a
3945BL Cothen
Utrecht, Nederland

Wat zijn IBAN en BIC nummers?

IBAN en BIC zijn een gestandaardiseerde structuur voor bankrekeningnummers binnen de Europese Unie. Om terugbetalingen te kunnen uitvoeren naar al onze klanten in Nederland hebben wij IBAN en BIC bankrekeningnummers gegevens nodig. Je kan je IBAN en BIC gegevens terugvinden op je bankafschriften, opvragen via online banking of je kan contact opnemen met je bank en naar deze gegevens vragen.

Mijn Profiel

Ik wil mijn persoonlijke gegevens of (e-mail) voorkeuren aanpassen. Hoe doe ik dat?

Je kan al je persoonlijke gegevens en (e-mail) voorkeuren altijd aanpassen. Op de bestelpagina kun je inloggen met een account. Als je de e-mail nieuwsbrief ontvangt kun je daar je gegevens aanpassen. Heb je hulp nodig? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze collega’s van de klantendienst via de Help- en Contactpagina.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het opnieuw instellen?

Je kan je wachtwoord eenvoudig opnieuw instellen door bij het orderscherm aan te geven dat je jouw wachtwoord vergeten bent. Zodra je jouw e-mail adres invult en een nieuw wachtwoord aanvraagt ontvang je een door de computer gegenereerd wachtwoord. Deze kun je later aanpassen.